Dostawa i wysyłka roślin

Rośliny, to delikatne organizmy żywe - towar specyficzny, zwłaszcza jeżeli chodzi o ich transport. Dlatego też do każdej przesyłki podchodzimy indywidualnie, dbając o to aby rośliny były jak najlepiej zabezpieczone podczas transportu.

Bazując na naszym doświadczeniu w przygotowywaniu transportów i wysyłki roślin mogliśmy stworzyć system pakowania pozwalający na dostarczenie przesyłek w dobrym stanie. Sadzonki na czas transportu zapewnione mają odpowiednie nawilżenie podłoża. Pakowane są w mocne, kartonowe opakowania z otworami wentylacyjnymi. Każda z nich jest osobno zabezpieczona, a puste przestrzenie w kartonie są wypełnione, co uniemożliwia przemieszczanie się roślin wewnątrz opakowania.

Minimalna wartość zamówienia

Realizujemy zamówienia, w których wartość roślin wynosi minimum 50zł. Spowodowane jest to ponoszonymi przez nas dodatkowymi kosztami pakowania i zabezpieczenia sadzonek na czas transportu.

Kiedy są nadawane paczki?

Paczki nadajemy od poniedziałku do czwartku według kolejności zamówień. Nie wysyłamy roślin w święta i dni przedświąteczne, żeby nie spędziły one dłuższego okresu czasu na magazynie przewoźnika. Wysyłkę prowadzimy w terminie od marca do grudnia. Długość sezonu sprzedaży zależna jest od warunków pogodowych (temperatura, pokrywa śnieżna). Zamówienia złożone w okresie zimowym będą realizowane na wiosnę, według kolejności wpłynięcia.

Jakie są formy i koszty transportu?

Dostawy realizujemy za pośrednictwem firm kurierskich GLS i InPost. Koszt dostawy podawany jest w oparciu o łączną wagę zamówienia, która wyliczana jest automatycznie po dodaniu roślin do koszyka.

InPost Paczkomat® 24/7kurier GLSkurier GLS
do 15 kgdo 28 kg
do 15 kgdo 28 kg
19 zł21 zł
19 zł21 zł

Do zamówień płatnych za pobraniem, do kosztu przesyłki, doliczana jest jednorazowa (bez względu na ilość paczek) opłata w wysokości 6zł. Paczki takie można opłacić bezgotówkowo w terminalu – kartami debetowymi, kredytowymi, płatnościami Apple Pay i Google Pay oraz BLIKiem lub gotówką u kuriera.

Istnieje także możliwość odbioru osobistego w naszej Szkółce, po wcześniejszym ustaleniu terminu.

Ile roślin zmieści się w paczce?

Liczba roślin jaką możemy spakować do paczki zależy przede wszystkim od ich wagi, na którą wpływ ma pojemnik w jakim zostaną zakupione, rodzaju użytego podłoża oraz ich nawodnienia. Do jednej paczki możemy zapakować rośliny o wadze łącznej do 28kg, powyżej tej wagi rośliny pakowane są do kolejnych paczek.

Przykładowo - paczka o wadze do 28kg zmieści około:

  • do 60 sadzonek w doniczkach P9,
  • lub do 30 szt. w doniczkach P11,
  • lub do 20 szt. w pojemnikach C1,5,
  • lub do 15 szt. w pojemnikach C2.

Więcej szczegółów na ten temat można znaleźć na stronie: Pojemniki szkółkarskie.

Miejsce dostawy

Jeżeli pracujecie Państwo w godzinach 700 - 1900, sugerujemy, aby jako adres dostawy, podać adres miejsca pracy.

Ile trwa realizacja zamówienia?

Przygotowanie roślin i ich wysyłka to zazwyczaj czas do 5 dni roboczych. Wiosną, ze względu na dużą liczbę zamówień, okres ten może ulec wydłużeniu.

Od momentu złożenia zamówienia w naszym sklepie, macie Państwo możliwość jego monitorowania i sprawdzania aktualnego statusu. Wszelkie szczegóły dostępne są również w wiadomościach e-mail wysyłanych do Państwa po dokonaniu zakupu.

Czas realizacji zamówienia może się wydłużyć w przypadku obfitych opadów deszczu (rośliny są cięższe i nasiąknięte wodą) lub zbyt wysokich temperatur powietrza, które miałyby wpływ na jakość roślin w trakcie transportu.

Kiedy otrzymam moją paczkę?

Przesyłki kurierskie dostarczane są na następny dzień roboczy po nadaniu, w godzinach od 7:00 do 19:00. Nie mamy wpływu na termin dostawy konkretnej paczki - zależy on m.in. od miejsca dostawy czy warunków pogodowych. Gdy paczka zostanie wydana kurierowi do doręczenia otrzymacie Państwo interaktywne powiadomienie e-mail o terminie doręczenia wraz z takimi informacjami jak: precyzyjny przedział czasu dostawy, możliwość zmiany daty przyjazdu kuriera, imię kuriera oraz numer telefonu do kuriera.

Ważne telefony

 

+48 46 814 82 20

Infolinia GLS
(
pon - pt 700 – 1900, soboty 700 - 1500)

  

+48 722 444 000

Infolinia InPost
(pon - pt 700 – 2200, soboty 800 - 2000)